lördag 20 februari 2010

iGoogle

Det blir väldigt mycket Google just nu - jag hoppas ni har överseende. Det bör väl tilläggas att jag inte på något sätt är sponsrad av Google (det hade väl ingen i och för sig trott). Jag har nu börjat köra Google Chrome som webbläsare och är väldigt nöjd hitills. Jag har också skapat en startsida med hjälp av iGoogle som jag redan tycker är helt suverän. Man lägger till olika "gadgets" så man får allt man behöver och brukar använda. På min iGooglesida finns olika RSS-flöden, Podcasts som jag prenumrerar på, olika "sökrutor" ex. en för hitta.se, en för Youtube, en Google Chrome osv. Jag har också lagt upp att-göra-listor och anteckningsblock.

På en kursares blogg (minns tyvärr inte vilken) låg det uppe en entimmas presentationsfilm när det gäller Google Wave - framtidens E-post. Så intressant! Så bra! Än så länge (tror jag) måste man bli inbjuden för att att testa Google Wave. Det är ingen som sitter på sådana inbjudningar? Jag får väl slänga ut en förfrågan på Facebook...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar