onsdag 17 februari 2010

Idé till ett bloggprojekt med elever

Jag har en idé om att köra ett bloggprojekt med mina gymnasieelever i samhällskunskap. Jag tänkte att bloggprojektet faktiskt skulle handla om just bloggar och bloggande. Eleverna ska inte blogga själv (i just det här projektet) men studera bloggar som ett samhällsfenomen - "bloggosfärens" makt i media, varför unga tjejer bloggar i mycket högre utsträckning av unga killar, möjligheter och problem med detta sätt att uttrycka sig med mera. Jag tänkte också att de skulle få följa några olika typer av bloggar (ex. politikerbloggar) och sedan skriva någon text kring detta + seminarium. Får se om jag kan sälja in detta till elevgruppen. Det känns som om jag skulle få in många kursplansmål med ett sådant upplägg.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar