tisdag 1 juni 2010

Se de 20 första klippen på YouTube

YouTube har nyligen fyllt fem år om någon nu missat det... Grattis! Det fanns en tid (och det var inte så länge sedan) som jag tyckte att YouTube var synnerligen meningslöst med så kallade "roliga" klipp producerade av ett gäng tonåringar... Idag är YouTube en självklar del i min undervisning, men så har det ju också laddats upp en hel del klipp efter dessa första 20 - eller vad säger ni? Jag tackar tidningen Ny Tekniks webbsida för länktipset. Håll till godo (hur länge ni nu står ut)..! Jag tar inget ansvar för innehållet ;-)

Länken finns här (då jag inte lyckats bädda in det så snyggt): http://www.youtube.com/watch?v=uImk2RgCq_U


2 kommentarer:

  1. det ÄR roligt med youtube! kanske är det oxå därför det är en naturlig del av undervisningen. tack för länktipset!

    SvaraRadera
  2. Fem år! Det känns som om det har varit med i evigheter.. Så ofta använder jag den. Roligt att se de första videorna.

    SvaraRadera