onsdag 19 maj 2010

Någon som har lärarkandidater över?

Jag kände idag för första gången på ett bra tag att det vore kul med kandidat i höst..! För att få lite grepp om hur de ser på IT och lärande, vad de fått med sig av IKT hitills i lärarubildningen och så vidare... Det vore intressant... Jag känner att jag måste skriva upp på att-göra-listan att samla ihop de kandidater vi har på skolan för en liten spännande IKT-träff till hösten... Det kanske kan vara en bra början på något spännande...

Den här kursen skulle ju vara kalasbra för alla lärarstudenter. Finns det några blivande lärare som läser detta och går kursen?

1 kommentar:

  1. Jag är lärarstudent och läser nästsista terminen. Vi har inte haft någon IKT alls! Så nu tog jag saken i egna händer och läser kursen över sommaren :) IKT borde vara ett obligatorikst område inom alla lärarutbildningar. Kan vara mycket intressant att ta reda på hur mycket lärarkanditaterna vet om IT och lärande. Måste säga att du har helt rätt inställning till det här med kandidater. Ni kan lära oss oerhört mycket men vi kan lära er en del också :) Lycka till med höstens IKT-träff och hoppas att de kandidaterna fått med sig mer kunskap om IKT och lärande än vad jag fått från min Högskola.

    SvaraRadera