söndag 24 januari 2010

Välkomna till min nya blogg!

Hej och hjärtligt välkomna till min nya blogg! Till skillnad från min första blogg så handlar den här inte om vårt husrenoveringsprojekt utan istället om IKT och lärande. Med hjälp av den här bloggen kommer jag kunna reflektera kring IKT-frågor i mitt arbete som gymnasielärare men bloggen är också en del av den nya kurs som jag börjat på KTH. Kursen, som är helt nätbaserad, heter Digital kompetens och lärande - IKT och pedagogik för det 21:a århundradet och verkar vara en väldigt spännande kurs där jag som student kan studera helt i min egen takt. Extra roligt att vi i nuläget är fyra personer från utbildningsförvaltningen i den stad jag arbetar som ska gå kursen varav en i mitt arbetslag. Jag hoppas och tror att vi kan lära oss mycket som både kommer verksamheten (dvs. ytterst eleverna) och också själva till godo. Vi hörs (och ses) snart igen! /Frida

1 kommentar: