söndag 31 januari 2010

Alla snackar om...

...Apples nya läsplatta så klart! Helgen är långtifrån slut (intalar jag mig) och SAMTLIGA människor jag stött på från i fredags till idag har pratat om Steve Jobs presentation av Apples nya läsplatta. De flesta jag talat med anser sig inte ha något behov av en Ipad men samtidigt har varken de (eller jag själv) testat. Martin Jönsson skriver i dagens SvD följande "Under dagarna före lanseringen skrevs det 6000 twitter-inlägg i timmen som innehåll orden "Apple" och "Tablet". Under lanseringen skrevs det fler Twitter-inlägg som innehöll ordet jobs (med stort J) än vad det senare samma dag gjordes under president Obanas första State of the Union-tal".

Igår gjorde jag och mamma Photostories. Det var lätt som en plätt. Vi gjorde skämtpresentationer - om såväl familjen som statsministern och en get (!). Dansbandsmamma ville ha nya boyband-dansbandet Scotts som bakgrundsmusik i en av presentationerna men på grund av upphovsrättsliga skäl fick det bli musik från Multimediabyrån istället! Både Göteborgs Universitet och KTH använder lärplattformen PingPong så jag och mamma bekantade oss också med den och våra respektive kurshemsidor.

I kväll ska jag jobba vidare med inlämningsuppgifterna. Måste för övrigt tillägga att eftersom jag är gift med en civilingenjör från Chalmers är det väldigt roligt att i tid och otid få säga "vi som läser på KTH tycker att" och "på KTH brukar vi" här hemma...

Nu ska jag åka till en stor elektronikkedja och köpa en liten och smidig datorväska till min 13 tums jobbdator. Adjö stora ryggsäck - du behövs inte längre. Skrev jag förresten att jag numer kan docka datorn till en 22 tums skärm på jobbet? Både jag och min optiker jublar över detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar