tisdag 26 januari 2010

TabletPC - en fråga till mina medstudenter

Förra veckan fick jag en TabletPC av chefen! Det ingår att jag får klura ut hur den fungerar själv. Vi har ett gäng lärare i naturvetenskapliga ämnen på min skola som haft sådana här datorer i flera år så jag ska boka in möte med någon/några av dem. Nu är dock tanken att jag ska börja använda min TabletPC i mina ämnen det vill säga samhällskunskap och historia och om jag anser att jag och mina elever har nytta av detta redskap ska fler lärare få sådana här datorer. Är det någon som har några tips till mig om allt från kanske programvara, lektionstips mer mera så är jag ytterst tacksam. Självklart kommer jag kontinuerligt här på bloggen redovisa framsteg (förhoppningsvis) och tips allteftersom jag kommer igång!

Ps. Min dator är en HP EliteBook Ds.

2 kommentarer:

  1. Jag har haft en del glädje av att logga in mig på lektion.se

    SvaraRadera
  2. Tablet, som i att använda fingrarna? Testa om du kan göra Prezi-presentationer direkt, med fingrarna... mer taktilt än så lär ju inte en dator bli...

    SvaraRadera