söndag 14 mars 2010

Tillbaka på kurswebben efter en tids frånvaro

Under några veckors tid har jag av lite olika anledningar inte hunnit lägga så mycket tid på kursen. Detta ska det nu bli ändring på! När jag började kursen upplevde jag att jag kväll efter kväll "sögs in" i kurswebben och att jag lade ned väldigt mycket tid på kursen och också på att testa olika idéer i klassrummet med eleverna. Detta upplevde jag dock inte som något jobbigt utan enbart roligt. Verkligheten gjorde dock att jag fått lov att hålla låg profil både på kurswebben och på bloggen.

Efter denna brasklapp kan jag meddela att jag nu är tillbaka på KTH igen (tycker det är lika roligt att säga det varje gång) och har idag äntligen skickat in en del inlämningsuppgifter som legat 3/4-delsfärdiga och skräpat i min dator. Jag kan ärligt påstå att det hade sina fördelar att få ta en paus i kursen eftersom jag uppelevde att det blev väldigt många intryck i början och att jag emellanåt kände mig ganska så snurrig. Tid att smälta intryck, tid att testa olika verktyg i klassrummet och tid också att läsa lite i kurslitteraturen (för det gjorde jag även när jag låg lågt) har gjort att det känns det som om jag nu börjar hitta lite struktur och att det gick förvånansvärt lätt att slutföra inlämningsuppgifterna... Skönt! Vi får hoppas att det håller i sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar