fredag 10 september 2010

Ni som var på Framtidens lärande...

...är det någon som minns vad gratisprogrammet hette som de använde för att vi i publiken skulle kunna lägga kommentarer under tiden som storföreläsarna pågick? Jag tänkte nämligen testa det med mina elever... Jag antecknade många goda idéer under konferensen i mobilen men sedan råkade den osynkad hamna i en toalett... Hm...

Är det någon som provat programmet med eleverna förresten?

Jag hoppas att någon där ute i stora vida bloggvärlden kan hjälpa mig!

5 kommentarer:

  1. jag missade det! eller, jag hade bara hört att det skulle hållas men inte när - har mycket annat att stå i just nu. hoppas det var bra i alla fall.

    mobiler tål inte vatten, bara så du vet. förlåt, det måste vara jobbigt att tappa den - alla nummer och allt sånt. vi är beroende, och kanske det är läxan. tråkigt i alla fall, hoppas du får tillbaka alla nummer och så och att nån som var på seminariet kan hjälpa dig.

    SvaraRadera
  2. Hej Frida!
    Jag deltog i webbseminaret, det var fantastiskt roligt och givande. Alla dessa tips man fick.

    Men jag har inget svar på din fråga. Jag skrev ner en adress https://connect.sunet.se/p47638359
    där man skulle kunna läsa i efterhand.
    Men där krävs en "identitetsutgivare" för att logga in och där finns inte KTH med??
    Vad gör man då?

    SvaraRadera
  3. Verktyget heter Today's Meet http://todaysmeet.com/

    SvaraRadera
  4. Today´s meet var det ju! Tack Björn!!!

    SvaraRadera
  5. Tänk vilka möjligheter det blir i klassrummet. Lite policy och diciplin i början, saknade det lite på framtidens lärande, men sedan efter inkörning. Jag tror att elever som får möjlighet att använda den här formen blir mer frågvisa och ställer mer krav på digitala resurser framgent. Min nästa fråga är når kan jag pröva det IRL????

    SvaraRadera